• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Fincantieri terästää Italian rannikkovartiostoa monikäyttöisillä offshore-aluksilla

    Italialainen Fincantierin telakka vahvistaa maan rannikkovartiostoa seitsemällä uudella ja monikäyttöisellä ulkovartioaluksella (PPA). Sarjan toisen aluksen seremoniallinen ensimmäisen runkolevyn leikkaus tapahtui viime viikolla Riva Trigoson telakalla Genovassa.

    PPA-sarjan toinen yksikkö valmistuu 2022. Sarjan rakentaminen liittyy Italian merivoimien laajempaan suunnitelmaan vahvistaa rannikon ja aluevesien puolustusta uusilla pinta-aluksilla, joiden tilauksilla on maan hallituksen ja parlamentin siunaus vuoden 2015 keväältä.

    Sarjan kellokkaan ensimmäinen runkolevy leikattiin vuoden 2017 helmikuussa, Fincantieri kirjoittaa nettisivuillaan.

    Monipuolista valvontaa, pehmeää ja kovaa puolustusta

    Kuten sanottu, nyt aloitettu uudisrakennus liittyy Italian merivoimien tehostettuun operatiivisiin tarpeisiin. Monikäyttöinen ulkovartioalus on joustavien käyttökohteiden alus, joka pystyy monenlaisiin tehtäviin rannikkovalvonnasta ja meripelastuksesta aina siviilikohteiden auttamiseen.

    Ärhäköimmillä aseversioilla varustettuna aluksesta tulee oiva etulinjan sotalaiva. PPA-alukset voidaan varustaa erilaisilla asejärjestelmillä; pehmein versio kattaa rannikkopuolustuksen tarpeet, mutta ´täysi´ aselasti merkitsee aseistusta sekä pinta-aluksia, sukellusveneitä että lentokoneita vastaan.

    Uudet alukset operoivat myös erittäin nopeita ja 11 metriä pitkiä teräsvahvisteisia (RHIB, rigid hull inflatable boat) kumiveneitä.

    PPA-alusten pituus on 132,5 metriä ja niiden nopeudeksi Italian laivasto ilmoittaa ´vähintään´ 31 solmua aseistuksesta riippuen. Alusten voimanlähteiksi asennetaan sekä diesel-sähköiset että kaasuturbiinivaihtoehdot.

    Fincantieri rakentaa alukset Riva Trigoson ja Muggianon telakoilla. Valmistusvuodet ovat 2021, 2022, 2023, 2024 (kaksi alusta), 2025 ja 2026, telakka kirjoittaa nettisaitillaan.

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    RCCL:n neljännen superlaivan köli laskettiin Rostockissa

    15.11.2017

    Ranska rakentaa kaksi sotalaivaa emiirikunnille

    14.11.2017

    Pohjoismaiden korkein nosturi nousi lopulliseen korkeuteensa Meyer Turun telakalla

    12.11.2017

    Huyndai Heavy rakentaa yhteensä 15 malmilaivaa Polarikselle

    10.11.2017

    MacGregor announces a plan to achieve annual cost savings of approximately EUR 13 million

    09.11.2017

    Wärtsilä introduces an innovative pre-swirl stator to improve fuel efficiency

    09.11.2017

    Hybridi-into tarttui luksusjahtien omistajiin

    07.11.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö