• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Hapag-Lloyd vihjaa jopa osingoista konttibisneksen parempina aikoina

    Saksan suurimmalle konttivarustamolle Hapag-Lloydille näyttää kuuluvan pitkästä aikaa pelkkää hyvää. Yhtiö uskoo ensinnäkin UASC:n fuusion etenevän aikataulussa ja konttirahtien näkymien parantuvan. Toimitusjohtaja Rolf Habben Jansen väläyttää jopa osinkojen mahdollisuutta tilivuoden päättyessä.

    Edellisen kerran Hapag-Lloyd maksoi osinkoja vuoden 2015 marraskuussa, jolloin yritys listautui pörssiin, Reuters muistuttaa.

    Konttibisneksen ylikapasiteetista huolimatta Hapag-Lloydin toimitusjohtaja Rolf Habben-Jansen sanoo liikenteen ja rahtimaksujen kääntyneen nousuun hiljattain päättyneellä toisella vuosineljänneksellä.

    – Mikäli pääsemme vuoden lopussa positiiviseen nettotulokseen, aiomme tosissamme pohtia osinkojen maksamista tilikaudelta 2017, Habben-Jansen kertoi tulostilaisuudessa.

    Habben-Jansen odottaa kansainvälisen konttiliikenteen kasvuksi 3-4 prosenttia tänä vuonna. Hänen ennusteensa ovat hyvin linjassa tanskalaisen kilpailijan Maersk Linen pääjohtaja Sören Skoun arvioiden kanssa.

    Hapag-Lloydilla reipas tulosparannus

    Varustamoyhtiön puolen vuoden tulos ennen veroja ja rahoituseriä parani 87,3 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 39,7 miljoonan euron tappiosta. Ensimmäisen neljänneksen tappiot johtuivat yritysfuusiosta Arabiemiirikuntien UASC:n kantta.

    Arabifuusion jälkeen Hapag-Loydista tulee maailman viidenneksi suurin konttivarustamo.

    Toimitusjohtaja Habben Jansen arvelee varustamoalan konsolidoitumisen yhä vain jatkuvan. Hän odottaa kilpailijoiden kuten Maerskin ja Hamburg Sudin fuusiota sekä kiinalaisen Coscon ostotarjouksen toteutumista hongkongilaisen Orient Overseas Internationalin kanssa.

    http://www.reuters.com/article/hapag-lloyd-results-idUSL8N1LF0WW

    Lisää aiheesta Uutiset

    Rajavartiolaitoksen MIV-15 hankinta

    20.11.2017

    IMO pelaa kovaa – julistaa rikkipitoisen polttoaineen laivat merikelvottomiksi

    20.11.2017

    Tämän vuoksi energiajätit hallitsevat myös LNG-markkinaa

    20.11.2017

    EcoPorts Finland laajentaa toimintaansa Porin Tahkoluotoon

    17.11.2017

    Carnival ja Shell sopivat Pohjois-Amerikan LNG-kimpasta

    17.11.2017

    Lähi-idän viitta-ja-tikarimeininki kiehtoo jännitystä kaipaavia risteilyvieraita

    16.11.2017

    CMA CGM käyttää monsterilaivojaan LNG:llä

    16.11.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö