• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Huyndai Heavy kehuu uutta älylaivateknologiaansa

    Maailman suurin laivanrakentaja, eteläkorealainen Huyndai Heavy Industries kutsuu kehittämäänsä uutta älylaivateknologiaa laivanrakennuksen ”neljänneksi teolliseksi vallankumoukseksi.” Yhtiön kehittämä isss (integrated smart ship solution) mahdollistaa turvallisemman, tehokkaamman ja taloudellisemman navigoinnin sekä kohentaa alusten operointia.

    Huyndain Heyavyn (HHI) ratkaisu standardoi navigointitavat sekä kerää ja analysoi tosiaikaista tietoa aluksille sijoitettujen myriadien mittareiden ja antureiden avulla. Järjestelmä tekee purjehduksesta entistä turvallisempaa ja säästää jopa kuusi prosenttia varustamoiden vuotuisista käyttökustannuksista.

    Huyndai Heavy arvelee IMO:n uuden, vuonna 2019 voimaan tulevan e-Navigoinnin strategian lisäävän älylaivojen kysyntää maailman merillä. Myös Clarkson Research povaa älylaivojen tilausten nousevan jopa 6 500 alukseen viiden seuraavan vuoden kuluessa.

    HHI uskoo, että sen nykyisellä markkinaosuudella peilattuna telakka rakentaa samassa ajassa noin 700 älylaivaa.

    Isss-teknologia hyödyntää it-järjestelmiä, analytiikkaa ja antureiden keräämää big dataa. Huyndai aloitti isss:n kehittämisen telakoiden kärkiryhmän joukossa vuonna 2011 ja yhtiö sanoo asentaneensa tällaisia järjestelmiä jo noin 300 alukseen.

    Kehityskumppanina itsenäiseksi irrotettu tytär

    Toukokuussa HHI solmi aiesopimuksen älylaivojen kumppanuudesta National Shipping Company of Saudi Arabian eli Bahrin kanssa.

    Lloyd´s Registerin keksintö- ja strategiajohtaja Luis Benito sanoo HHI:n älykkään isss-teknologian hyödyntävän automatiikkaa, teollista internetiä ja digitalisaatiota merkittävällä tavalla.

    Isss on kehitetty yhdessä telakkaryhmästä itsenäiseksi irrotetun Huyndai Electricin kanssa. Järjestelmä kerää erilaista dataa aluksen toiminnoista, kuten reitinvalintojen optimoinnista, konetehoista, rungon asennota, potkureiden säädöistä ja niin edelleen.

    – Olemme kokeilleet järjestelmiä eri kokoisilla aluksilla 6 500 tonnista 250 000 dwt:n supertankkereihin, eräs Huyndain johtaja sanoo yhtiön kotisivuilla.

    http://english.hhi.co.kr/news/view?bidx=628&currentPage=1&searchTitle=&searchKey=

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    Wärtsilä makes Viking Princess the world’s first offshore vessel with a hybrid energy storage solution replacing a traditional generator

    13.10.2017

    Uuden Mein Schiff 2 -aluksen köli laskettiin Meyer Turun telakalla

    05.10.2017

    Uusi Mein Schiff 1 laskettiin vesille Meyer Turun telakalla

    02.10.2017

    Vard kaappaa kaapelialusten suunnittelun markkinoita

    27.09.2017

    Ranska ja Italia pääsemässä telakkasopuun ilman puolustusvälineyhtiöitä

    26.09.2017

    Ranskan ja Italian telakkakaavailuihin voi liittyä sotilaallista yhteistyötä

    20.09.2017

    CMA CGM:n pomo: Uudet megalaivat tilataan Kiinan telakoilta

    20.09.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö