• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Huyndai Heavy kehuu uutta älylaivateknologiaansa

    Maailman suurin laivanrakentaja, eteläkorealainen Huyndai Heavy Industries kutsuu kehittämäänsä uutta älylaivateknologiaa laivanrakennuksen ”neljänneksi teolliseksi vallankumoukseksi.” Yhtiön kehittämä isss (integrated smart ship solution) mahdollistaa turvallisemman, tehokkaamman ja taloudellisemman navigoinnin sekä kohentaa alusten operointia.

    Huyndain Heyavyn (HHI) ratkaisu standardoi navigointitavat sekä kerää ja analysoi tosiaikaista tietoa aluksille sijoitettujen myriadien mittareiden ja antureiden avulla. Järjestelmä tekee purjehduksesta entistä turvallisempaa ja säästää jopa kuusi prosenttia varustamoiden vuotuisista käyttökustannuksista.

    Huyndai Heavy arvelee IMO:n uuden, vuonna 2019 voimaan tulevan e-Navigoinnin strategian lisäävän älylaivojen kysyntää maailman merillä. Myös Clarkson Research povaa älylaivojen tilausten nousevan jopa 6 500 alukseen viiden seuraavan vuoden kuluessa.

    HHI uskoo, että sen nykyisellä markkinaosuudella peilattuna telakka rakentaa samassa ajassa noin 700 älylaivaa.

    Isss-teknologia hyödyntää it-järjestelmiä, analytiikkaa ja antureiden keräämää big dataa. Huyndai aloitti isss:n kehittämisen telakoiden kärkiryhmän joukossa vuonna 2011 ja yhtiö sanoo asentaneensa tällaisia järjestelmiä jo noin 300 alukseen.

    Kehityskumppanina itsenäiseksi irrotettu tytär

    Toukokuussa HHI solmi aiesopimuksen älylaivojen kumppanuudesta National Shipping Company of Saudi Arabian eli Bahrin kanssa.

    Lloyd´s Registerin keksintö- ja strategiajohtaja Luis Benito sanoo HHI:n älykkään isss-teknologian hyödyntävän automatiikkaa, teollista internetiä ja digitalisaatiota merkittävällä tavalla.

    Isss on kehitetty yhdessä telakkaryhmästä itsenäiseksi irrotetun Huyndai Electricin kanssa. Järjestelmä kerää erilaista dataa aluksen toiminnoista, kuten reitinvalintojen optimoinnista, konetehoista, rungon asennota, potkureiden säädöistä ja niin edelleen.

    – Olemme kokeilleet järjestelmiä eri kokoisilla aluksilla 6 500 tonnista 250 000 dwt:n supertankkereihin, eräs Huyndain johtaja sanoo yhtiön kotisivuilla.

    http://english.hhi.co.kr/news/view?bidx=628&currentPage=1&searchTitle=&searchKey=

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    Pedrolle uusia kalustetilauksia risteilyaluksiin

    23.08.2017

    Breakthrough in the digital transformation, thyssenkrupp connects machinery

    23.08.2017

    Ground-breaking Wärtsilä design features the world’s first hybrid propulsion solution for fish farming industry

    16.08.2017

    LR joins project to build world’s biggest sailing cargo ship

    16.08.2017

    Royal Navyn suurin sotalaiva saapui ensi kerran kotisatamaansa

    16.08.2017

    Cargotecin Mika Vehviläinen uskoo merenkulun parempiin näkymiin

    14.08.2017

    Wärtsilä engines and propulsion solutions to power two new fishing trawlers

    07.08.2017

  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö