• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Konttilaivat kasvavat edelleen

    Kaukoidän lähteiden mukaan parhaillaan on loppusuoralla tarjouskilpailu kuuden (plus kolmen option) 22.000 TEU:n uuden konttilaivan rakentamisesta (ULCV – Ultra Large Container Vessel).
    Loppusuoralla ovat Hyundai Heavy Industries Korean Ulsanissa ja Kiinan valtion omistama Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS).
    Tilaajana on mainittu ranskalainen CMA CGM ja alukset tulisivat LNG-käyttöisiksi.
    Maailman suurimman konttilaivan titteliä kantaa heinäkuun alusta lähtien hongkongilaisen OOIL:n 21.413 TEU:n laiva OOCL Hong Kong, jonka uppouma yli 400 metrin pituudella ja 58 metrin leveydellä on 210.890 tonnia. Alus kävi juuri neitsytmatkallaan ensi kertaa Euroopassa. Kiinan valtion varustamo COSCO kertoi heinäkuussa ostavansa 10 mrd dollarin kaupalla OOIL-varustamon hongkongilaiselta Tungin perheeltä. Uudesta kiinalaisesta varustamoryhmästä tulee maailman kolmanneksi suurin konttilaivaoperaattori yli 400 aluksella.

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    Wärtsilä makes Viking Princess the world’s first offshore vessel with a hybrid energy storage solution replacing a traditional generator

    13.10.2017

    Uuden Mein Schiff 2 -aluksen köli laskettiin Meyer Turun telakalla

    05.10.2017

    Uusi Mein Schiff 1 laskettiin vesille Meyer Turun telakalla

    02.10.2017

    Vard kaappaa kaapelialusten suunnittelun markkinoita

    27.09.2017

    Ranska ja Italia pääsemässä telakkasopuun ilman puolustusvälineyhtiöitä

    26.09.2017

    Ranskan ja Italian telakkakaavailuihin voi liittyä sotilaallista yhteistyötä

    20.09.2017

    CMA CGM:n pomo: Uudet megalaivat tilataan Kiinan telakoilta

    20.09.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö