• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Konttilaivat kasvavat edelleen

    Kaukoidän lähteiden mukaan parhaillaan on loppusuoralla tarjouskilpailu kuuden (plus kolmen option) 22.000 TEU:n uuden konttilaivan rakentamisesta (ULCV – Ultra Large Container Vessel).
    Loppusuoralla ovat Hyundai Heavy Industries Korean Ulsanissa ja Kiinan valtion omistama Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS).
    Tilaajana on mainittu ranskalainen CMA CGM ja alukset tulisivat LNG-käyttöisiksi.
    Maailman suurimman konttilaivan titteliä kantaa heinäkuun alusta lähtien hongkongilaisen OOIL:n 21.413 TEU:n laiva OOCL Hong Kong, jonka uppouma yli 400 metrin pituudella ja 58 metrin leveydellä on 210.890 tonnia. Alus kävi juuri neitsytmatkallaan ensi kertaa Euroopassa. Kiinan valtion varustamo COSCO kertoi heinäkuussa ostavansa 10 mrd dollarin kaupalla OOIL-varustamon hongkongilaiselta Tungin perheeltä. Uudesta kiinalaisesta varustamoryhmästä tulee maailman kolmanneksi suurin konttilaivaoperaattori yli 400 aluksella.

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    Pedrolle uusia kalustetilauksia risteilyaluksiin

    23.08.2017

    Breakthrough in the digital transformation, thyssenkrupp connects machinery

    23.08.2017

    Ground-breaking Wärtsilä design features the world’s first hybrid propulsion solution for fish farming industry

    16.08.2017

    LR joins project to build world’s biggest sailing cargo ship

    16.08.2017

    Royal Navyn suurin sotalaiva saapui ensi kerran kotisatamaansa

    16.08.2017

    Cargotecin Mika Vehviläinen uskoo merenkulun parempiin näkymiin

    14.08.2017

    Wärtsilä engines and propulsion solutions to power two new fishing trawlers

    07.08.2017

  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö