• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • LNG-käyttöisten risteilyalusten suosio kasvaa: AIDAnovan köli laskettiin Saksassa

    KUVA Ensimmäisen LNG-käyttöisen risteilyaluksen kölinlasku käynnistettiin Hampurin risteilymessuilla. Kuvassa vasemmalta president of AIDA Cruises Felix Eichhorn, president and CEO of Carnival Corporation Arnold Donald, CEO of Meyer Yards Bernard Meyer, CEO of Costa Group Michael Thamm, Chairman of Carnival UK David Dingle sekä President of Costa Cruises Neil Palomba.

    Meyer Werftin saksalaiselle AIDA Cruisesille rakentaman ja LNG:tä polttoaineena käyttävän M/T AIDAnovan kölinlasku suoritettiin viime viikolla Papenburgissa asiaankuuluvin menoin. AIDAnova on ensimmäinen varustamon tilaamista kahdesta ympäristöystävällisestä risteilyaluksesta.

    Meyer Werftin saksalaiselle AIDA Cruisesille rakentaman ja LNG:tä polttoaineena käyttävän M/T AIDAnovan kölinlasku suoritettiin viime viikolla Papenburgissa asiaankuuluvin menoin. AIDAnova on ensimmäinen varustamon tilaamista kahdesta ympäristöystävällisestä risteilyaluksesta.

    AIDA:n lisäksi yhdysvaltalainen Carnival Corporation on tilannut Meyeriltä viisi LNG:llä kulkevaa alusta, jotka rakennetaan Papenburgissa ja Turussa. Telakka sanookin puhtaan LNG-teknologian suosion kasvavan risteilyaluksissa.

    183 900 bruttotonnin AIDAnovalle rakennetaan runsaat 2 500 hyttiä. Alus valmistuu vuonna 2018 ja sen toistaiseksi vielä nimeämätön sisaralus 2021.

    AIDAnovan huippumodernin voimanlähteen rakentajia ovat Warnemündessä sijaitseva Neptun Werft ja Kielissä ja Rostockissa toimiva Caterpillar.

    LNG:n jakelu laajenee jatkuvasti uusiin satamiin

    Meyerin toimitusjohtaja Bernard Meyer sanoo olevansa kiitollinen siitä, ettäCarnival ja AIDA Cruises luottavat telakan osaamiseen näissä risteilyalan pioneerialuksissa.

    – LNG-teknologiaa eli polttoaineen bunkrauspisteitä on rakennettu jo lukuisiin satamiin eri puolella maailmaa. Lisäksi Carnival on tullut siihen johtopäätökseen, että se mikä on hyvää ympäristölle, on suuremmoista koko risteilybisnekselle, Bernard Meyer sanoo.

    Tim Meyerin mukaan telakka, tilaajavarustamot, Caterpillarin kaltaiset yhteiskumppanit ja luokituslaitos RINA tekevät hartiavoimin töitä puhtaiden LNG-alusten yleistymisen puolesta.

    http://www.meyerwerft.de/en/meyerwerft_de/medien/presseticker/pressemitteilung_detail_26631.jsp

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    Risteilyalusten korjaustyöt siirtyvät Pohjois-Irlantiin

    12.01.2018

    Ponant tilasi maailman ensimmäisen DAS-periaatteella toimivan naparisteilijän

    19.12.2017

    Innovatiivisista Wärtsilä HY -hybridimoduuleista taloudellisia ja ympäristöhyötyjä ruotsalaiselle satamahinaajalle

    19.12.2017

    SHI:n tulosvaroitus himmensi laivanrakennuksen nousun toiveet

    18.12.2017

    Fincantierin tilauskirjoissa 34 risteilyalusta – Holland American uudisrakennus varustelulaituriin

    14.12.2017

    Fincantierille isot tilaukset MSC Cruisesilta

    09.12.2017

    Elomaticin Patrik Rautaheimo Meriteollisuus ry:n puheenjohtajaksi

    05.12.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö