• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • LNG:llä toimivan Costa Cruises NB-1394 -risteilyaluksen tuotanto alkoi Meyer Turun telakalla

    Costa Cruisesin ensimmäisen LNG:llä kulkevan risteilyaluksen tuotanto aloitettiin tänään 13.9.2017 Meyer Turun telakalla ensimmäisen levyn leikkaamisella. NB-1394 valmistuu lokakuussa 2019 ja aluksen sisarlaiva vuonna 2021.

    Costa Cruisesin toimitusjohtaja Neil Palomba kertoi tuotannonaloituksessa, että NB-1394 –alus saa nimen Costa Smeralda:

    “Nämä kaksi Costa Cruisesin alusta ovat todellisia innovaatioita ja asettavat uusia standardeja koko alalle. Nämä alukset ovat ensimmäisiäLNG:llä kulkevia risteilyaluksia ja kiihdyttävät näin tämän vihreän teknologian kehitystä.”

    Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer on tyytyväinen nähdessään laivan alkavan rakentua telakan tuotantotiloissa.

    “Olemme tehneet kahden vuoden ajan erittäin läheistä yhteistyötä suunnittelussa asiakkaamme kanssa, ja lopputulos on tuore ja uudenlainen laiva, jossa on aivan uusinta teknologiaa. Olemme iloisia voidessamme tarjota asiantuntemustamme LNG-matkustajalaivojen rakentamisessa asiakkaallemme. Tänään on aivan erityinen päivä laivanrakennuksessa, kun alamme pikku hiljaa nähdä miten kaikki ideat, luovuus, teknologia ja suunnittelu alkavat muuttua todellisuudeksi”, Jan Meyer kommentoi.

    Costa Cruisesin toimitusjohtaja Neil Palomba ja Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer.

    Uusia laivoja uusilla laitteilla

    Costa Cruisesin laivat rakennetaan pitkälti Meyer Turun uusilla tuotantolaitteilla ja prosesseilla. Meyer Turku tähtää 185 miljoonan euron investoinneillaan maailman moderneimmaksi telakaksi.

    “Näiden uusien tilojen ja laitteiden avulla valmistaudumme kasvavaan kansainväliseen kilpailuun. Bruttovetoisuudeltaan 183 900 (GT) Costa Smeralda on meille myös harppaus ylöspäin laivojen koossa – tarvitsemme uusia tiloja ja laitteita, jotta voimme pitää asiakkaillemme antamamme lupaukset ja nostaa kilpailukykyämme tulevaisuudessa”, toimitusjohtaja Jan Meyer sanoo.

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    RCCL:n neljännen superlaivan köli laskettiin Rostockissa

    15.11.2017

    Ranska rakentaa kaksi sotalaivaa emiirikunnille

    14.11.2017

    Pohjoismaiden korkein nosturi nousi lopulliseen korkeuteensa Meyer Turun telakalla

    12.11.2017

    Huyndai Heavy rakentaa yhteensä 15 malmilaivaa Polarikselle

    10.11.2017

    MacGregor announces a plan to achieve annual cost savings of approximately EUR 13 million

    09.11.2017

    Wärtsilä introduces an innovative pre-swirl stator to improve fuel efficiency

    09.11.2017

    Hybridi-into tarttui luksusjahtien omistajiin

    07.11.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö