• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Maersk Line maksaa Hamburg Sudista 3,7 miljardia euroa

    Tanskalainen Maersk Line maksaa 3,7 miljardia euroa eli neljä miljardia dollaria pienemmästä kilpailijastaan Hamburg Sudista. Saksalaisvarustamon osto kohentaa Maerskin muutenkin vahvaa asemaa konttimarkkinoilla ja eritoten Etelä-Amerikassa, joka on perinteisesti ollut Hamburg Sudin vahvaa aluetta.

    Varustamot tähtäävät 350-400 miljoonan dollarin vuosittaisiin synergiaetuihin, yritykset sanovat yhteisessä tiedotteessaan.

    – Pitämällä Hamburg Sudin erillisenä ja hyvin hoidettuna varustamoyhtiönä pidämme yrityskaupan riskit kurissa samalla kun yllämme suurimpiin kustannussäästöihin ja synergiaetuihin, emoyhtiö A.P. Möller-Maersk Groupin ja Maersk Linen pääjohtaja Sören Skou kertoo Reutersille.

    Maersk Linen ja Hamburg Sudin omistavan Oetker Groupin hallitukset hyväksyivät varustamodiilin perjantaina. Euroopan unionin komission ja Yhdysvaltain oikeusministeriön viranomaiset ovat niin ikään näyttäneet kaupalle vihreää valoa.

    Hyvää ei saa halvalla

    Tanskalaisen Sydbankin analyytikko Morten Imsgard sanoo Maerskin maksaneen kunnon hinnan Hamburg Sudista.

    – Mutta varustamoiden käynnissä oleva konsolidaatiokehitys huomioon ottaen hyviä yritysostoja ei voi toteuttaa halvalla, Imsgard sanoo ja huomauttaa, että lopullinen hinta osui hänenkin arvioidensa ylärajoille.

    Yrityskauppa tarvitsee vielä viranomaisten hyväksynnän muun muuassa Brasiliassa, Kiinassa ja Etelä-Koreassa, Maerskin edustaja kertoo ja sanoo yhtiön odottavan hyväksyntää vuodenvaihteen tienoilla.

    – Integraatio alkaa vasta sitten, kun kaikki viranomaistahot ovat hyväksyneet kaupan, Maerskin edustaja sanoo.

    Maersk Line odottaa yrityskaupan lopullista lukkoon lyömistä tämän vuoden loppuun mennessä.

    http://www.reuters.com/article/us-hamburgsud-m-a-maersk-idUSKBN17U0VM

    Lisää aiheesta Uutiset

    VikingFSTR päättää liikennöintinsä jo 17.10.2017

    16.10.2017

    Wärtsilän juuri avattu digikiihdyttämö on jo tuonut vauhtia älykkäiden laivojen strategiaan

    16.10.2017

    NAPA:n sähköisen laivapäiväkirjan käyttö sai hyväksynnän Suomessa

    12.10.2017

    Autonomia vyöryy meriliikenteeseen – One Sea kasvaa jo ennen tavoiteaikaa

    12.10.2017

    Viking Linen kampanja tuotti 40 000 euroa Itämeren hyväksi

    12.10.2017

    Helsingin Sataman meriliikenne osoittaa talouden hyvää kasvua

    11.10.2017

    Vaarallisten aineiden kuljetus satamissa työsuojeluvalvonnan kohteena

    06.10.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö