• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Maersk Line maksaa Hamburg Sudista 3,7 miljardia euroa

    Tanskalainen Maersk Line maksaa 3,7 miljardia euroa eli neljä miljardia dollaria pienemmästä kilpailijastaan Hamburg Sudista. Saksalaisvarustamon osto kohentaa Maerskin muutenkin vahvaa asemaa konttimarkkinoilla ja eritoten Etelä-Amerikassa, joka on perinteisesti ollut Hamburg Sudin vahvaa aluetta.

    Tanskalainen Maersk Line maksaa 3,7 miljardia euroa eli neljä miljardia dollaria pienemmästä kilpailijastaan Hamburg Sudista. Saksalaisvarustamon osto kohentaa Maerskin muutenkin vahvaa asemaa konttimarkkinoilla ja eritoten Etelä-Amerikassa, joka on perinteisesti ollut Hamburg Sudin vahvaa aluetta.

    Varustamot tähtäävät 350-400 miljoonan dollarin vuosittaisiin synergiaetuihin, yritykset sanovat yhteisessä tiedotteessaan.

    – Pitämällä Hamburg Sudin erillisenä ja hyvin hoidettuna varustamoyhtiönä pidämme yrityskaupan riskit kurissa samalla kun yllämme suurimpiin kustannussäästöihin ja synergiaetuihin, emoyhtiö A.P. Möller-Maersk Groupin ja Maersk Linen pääjohtaja Sören Skou kertoo Reutersille.

    Maersk Linen ja Hamburg Sudin omistavan Oetker Groupin hallitukset hyväksyivät varustamodiilin perjantaina. Euroopan unionin komission ja Yhdysvaltain oikeusministeriön viranomaiset ovat niin ikään näyttäneet kaupalle vihreää valoa.

    Hyvää ei saa halvalla

    Tanskalaisen Sydbankin analyytikko Morten Imsgard sanoo Maerskin maksaneen kunnon hinnan Hamburg Sudista.

    – Mutta varustamoiden käynnissä oleva konsolidaatiokehitys huomioon ottaen hyviä yritysostoja ei voi toteuttaa halvalla, Imsgard sanoo ja huomauttaa, että lopullinen hinta osui hänenkin arvioidensa ylärajoille.

    Yrityskauppa tarvitsee vielä viranomaisten hyväksynnän muun muuassa Brasiliassa, Kiinassa ja Etelä-Koreassa, Maerskin edustaja kertoo ja sanoo yhtiön odottavan hyväksyntää vuodenvaihteen tienoilla.

    – Integraatio alkaa vasta sitten, kun kaikki viranomaistahot ovat hyväksyneet kaupan, Maerskin edustaja sanoo.

    Maersk Line odottaa yrityskaupan lopullista lukkoon lyömistä tämän vuoden loppuun mennessä.

    http://www.reuters.com/article/us-hamburgsud-m-a-maersk-idUSKBN17U0VM

    Lisää aiheesta Uutiset

    Fincantierille isot tilaukset MSC Cruisesilta

    09.12.2017

    Kiina hätistelee Etelä-Koreaa LNG-tuonnin kakkosena

    09.12.2017

    Ville Haapasaari Helsingin Sataman toimitusjohtajaksi

    09.12.2017

    Viking Line keräsi 50 000 euroa Helsingin yliopistolle

    07.12.2017

    Ukrainalainen varustamo alkaa laskuttaa rahdeista bitcoineilla

    06.12.2017

    Laivameklari Clarkson nyt kyberiskun kohteena

    06.12.2017

    Elomaticin Patrik Rautaheimo Meriteollisuus ry:n puheenjohtajaksi

    05.12.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö