• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Maersk Line maksaa Hamburg Sudista 3,7 miljardia euroa

    Tanskalainen Maersk Line maksaa 3,7 miljardia euroa eli neljä miljardia dollaria pienemmästä kilpailijastaan Hamburg Sudista. Saksalaisvarustamon osto kohentaa Maerskin muutenkin vahvaa asemaa konttimarkkinoilla ja eritoten Etelä-Amerikassa, joka on perinteisesti ollut Hamburg Sudin vahvaa aluetta.

    Tanskalainen Maersk Line maksaa 3,7 miljardia euroa eli neljä miljardia dollaria pienemmästä kilpailijastaan Hamburg Sudista. Saksalaisvarustamon osto kohentaa Maerskin muutenkin vahvaa asemaa konttimarkkinoilla ja eritoten Etelä-Amerikassa, joka on perinteisesti ollut Hamburg Sudin vahvaa aluetta.

    Varustamot tähtäävät 350-400 miljoonan dollarin vuosittaisiin synergiaetuihin, yritykset sanovat yhteisessä tiedotteessaan.

    – Pitämällä Hamburg Sudin erillisenä ja hyvin hoidettuna varustamoyhtiönä pidämme yrityskaupan riskit kurissa samalla kun yllämme suurimpiin kustannussäästöihin ja synergiaetuihin, emoyhtiö A.P. Möller-Maersk Groupin ja Maersk Linen pääjohtaja Sören Skou kertoo Reutersille.

    Maersk Linen ja Hamburg Sudin omistavan Oetker Groupin hallitukset hyväksyivät varustamodiilin perjantaina. Euroopan unionin komission ja Yhdysvaltain oikeusministeriön viranomaiset ovat niin ikään näyttäneet kaupalle vihreää valoa.

    Hyvää ei saa halvalla

    Tanskalaisen Sydbankin analyytikko Morten Imsgard sanoo Maerskin maksaneen kunnon hinnan Hamburg Sudista.

    – Mutta varustamoiden käynnissä oleva konsolidaatiokehitys huomioon ottaen hyviä yritysostoja ei voi toteuttaa halvalla, Imsgard sanoo ja huomauttaa, että lopullinen hinta osui hänenkin arvioidensa ylärajoille.

    Yrityskauppa tarvitsee vielä viranomaisten hyväksynnän muun muuassa Brasiliassa, Kiinassa ja Etelä-Koreassa, Maerskin edustaja kertoo ja sanoo yhtiön odottavan hyväksyntää vuodenvaihteen tienoilla.

    – Integraatio alkaa vasta sitten, kun kaikki viranomaistahot ovat hyväksyneet kaupan, Maerskin edustaja sanoo.

    Maersk Line odottaa yrityskaupan lopullista lukkoon lyömistä tämän vuoden loppuun mennessä.

    http://www.reuters.com/article/us-hamburgsud-m-a-maersk-idUSKBN17U0VM

    Lisää aiheesta Uutiset

    Fincantieri pidentää Grimaldin Välimeren-liikenteen matkustajalauttoja

    21.04.2018

    Meyer ei suostu kimppaan kiinalaisten kanssa

    20.04.2018

    Merenkulun väylämaksujärjestelmän rakenteellinen uudistaminen vaatii lisäselvittämistä

    20.04.2018

    Wärtsilä optimoi Viking Gracen LNG-järjestelmän ylläpidon

    19.04.2018

    Jäänmurtajat ovat uudenlaisen pohjoisen kilpavarustelun tärkein ase

    19.04.2018

    Fincantieri rakensi Norjan valtiolle tutkimusmurtaja Kronprins Haakonin

    19.04.2018

    DFDS tähyää Välimerelle: turkkilaisvarustamosta vireillä miljardikauppa

    19.04.2018

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö