• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Maerskin alukset eivät aja Qatariin

    Tanskalainen varustamojätti Maersk tutkii konttialuksilleen vaihtoehtoisia reittejä Qatariin sen jälkeen kun naapurimaat katkaisivat diplomaattisuhteet emiirikunnan kanssa.

    Maersk ilmoitti tiistaina, että sen operoimat alukset eivät aja Qatariin maan terrorismiepäilyjen takia. Maersk on tähän mennessäkin hoitanut Qatarin liikenteen aikarahdatuilla aluksilla, ja feeder-liikennettä on harjoitettu Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa sijaitsevan Jebel Alin sataman kautta.

    Tanskalainen varustamojätti Maersk tutkii konttialuksilleen vaihtoehtoisia reittejä Qatariin sen jälkeen kun naapurimaat katkaisivat diplomaattisuhteet emiirikunnan kanssa.

    Maersk ilmoitti tiistaina, että sen operoimat alukset eivät aja Qatariin maan terrorismiepäilyjen takia. Maersk on tähän mennessäkin hoitanut Qatarin liikenteen aikarahdatuilla aluksilla, ja feeder-liikennettä on harjoitettu Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa sijaitsevan Jebel Alin sataman kautta.

    – Tilanne on juuri nyt erittäin herkässä vaiheessa, Maerskin edustaja Mikkel Elbek Linnet sanoo Bloombergille.

    Maersk on viestittänyt qatarilaisille asiakkailleen, että varustamo etsii kuumeisesti keinoja, joilla näiden lastit voidaan kuljettaa naapureiden kauppasaarronkin oloissa.

    Maersk on Persianlahden konttiliikenteen markkinajohtaja noin 18 prosentin osuudella.

    Naapurimaat Saudi Arabia, Yhdistynyt arabiemiirikunta ja Bahrain katkaisivat viikonvaihteessa suhteensa Qatariin, jota epäillään terroristien tukemisesta. Qatar on maailman suurin lng:n viejä, mutta boikotti ei vielä ole vaikuttanut lng-toimituksiin.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-06/world-s-biggest-container-line-says-it-can-t-send-cargo-to-qatar

    Lisää aiheesta Uutiset

    Fincantierille isot tilaukset MSC Cruisesilta

    09.12.2017

    Kiina hätistelee Etelä-Koreaa LNG-tuonnin kakkosena

    09.12.2017

    Ville Haapasaari Helsingin Sataman toimitusjohtajaksi

    09.12.2017

    Viking Line keräsi 50 000 euroa Helsingin yliopistolle

    07.12.2017

    Ukrainalainen varustamo alkaa laskuttaa rahdeista bitcoineilla

    06.12.2017

    Laivameklari Clarkson nyt kyberiskun kohteena

    06.12.2017

    Elomaticin Patrik Rautaheimo Meriteollisuus ry:n puheenjohtajaksi

    05.12.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö