• Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö
  • Pohjoismaiden korkein nosturi nousi lopulliseen korkeuteensa Meyer Turun telakalla

    120 metriä korkean nosturin 2500 tonninen pääkannatinpuomi nostettiin tänään lopulliseen korkeuteensa Meyer Turun telakalla.

    Pääkannatinpuomin nosto alkoi tuulen hellitettyä perjantaina aamulla, ja 2500 tonnisen puomin nosto saatiin valmiiksi sunnuntaina. 120 metriä korkea nosturi on näkyvin osa Meyer Turun 185 miljoonan euron investointiohjelmasta. Meyer Turulle Kone Cranesin toimittama nosturi on kuitenkin paljon muutakin kuin alueen uusi nähtävyys.

    120 metriä korkean nosturin 2500 tonninen pääkannatinpuomi nostettiin tänään lopulliseen korkeuteensa Meyer Turun telakalla.

    Pääkannatinpuomin nosto alkoi tuulen hellitettyä perjantaina aamulla, ja 2500 tonnisen puomin nosto saatiin valmiiksi sunnuntaina. 120 metriä korkea nosturi on näkyvin osa Meyer Turun 185 miljoonan euron investointiohjelmasta. Meyer Turulle Kone Cranesin toimittama nosturi on kuitenkin paljon muutakin kuin alueen uusi nähtävyys.

    ”Uusi korkean teknologian nosturi on tärkeä osa tuotantomme kasvua. Tilauskirjamme ulottuu vuoteen 2024, ja rakennamme jatkossa yhä suurempia laivoja. Tämän takia meidän täytyy lyhentää laivojen läpimenoaikaa tuotannossamme, missä nosturilla on tärkeä rooli. Nosturi on myös merkki telakan uudelleenrakentamisesta moderniksi laivankokoamistehtaaksi”, Meyer Turun varatoimitusjohtaja Tapani Pulli sanoo.

    Tänä vuonna 300 rekrytointia

    Uusien koneiden ja tuotantomenetelmien lisäksi Meyer Turku panostaa voimakkaasti ihmisiin. Yhtiö palkkaa tänä vuonna noin 300 uutta työntekijää, eikä tahti hidastu jatkossakaan. Tälläkin hetkellä käynnissä olevia rekrytointeja tehdään organisaation kaikille tasoille metallityöntekijöistä insinööreihin, suunnittelijoihin sekä projektien johtoon.

    ”Tarvitsemme monenlaista asiantuntemusta, emme vain laivanrakennuksen insinöörejä. Kutsumme ja kehotamme myös verkostomme yrityksiä kasvamaan kanssamme. Näiden risteilylaivojen rakentamisessa on kyse koko tämän teollisuudenalan yhteisestä hankkeesta Suomessa”, Pulli päättää.

    Lisää aiheesta Meriteollisuus

    Risteilyalusten korjaustyöt siirtyvät Pohjois-Irlantiin

    12.01.2018

    Ponant tilasi maailman ensimmäisen DAS-periaatteella toimivan naparisteilijän

    19.12.2017

    Innovatiivisista Wärtsilä HY -hybridimoduuleista taloudellisia ja ympäristöhyötyjä ruotsalaiselle satamahinaajalle

    19.12.2017

    SHI:n tulosvaroitus himmensi laivanrakennuksen nousun toiveet

    18.12.2017

    Fincantierin tilauskirjoissa 34 risteilyalusta – Holland American uudisrakennus varustelulaituriin

    14.12.2017

    Fincantierille isot tilaukset MSC Cruisesilta

    09.12.2017

    Elomaticin Patrik Rautaheimo Meriteollisuus ry:n puheenjohtajaksi

    05.12.2017

    MEDIATIEDOT
  • Alan yritykset
  • Meriliikenne
  • Meriteollisuus
  • News
  • Nimitykset
  • Satamat
  • Tapahtumat
  • Turvallisuus
  • Tutkimus ja koulutus
  • Varustamot
  • Ympäristö