Meyer Turun telakalla rakenteilla oleva m/s Mardi Gras on ensinnäkin 180 000 bruttotonnillaan Carnivalin historian suurin risteilyalus ja samalla yhtiön ensimmäinen Pohjois-Amerikan markkinoille tilattu LNG-käyttöinen alus.
Carnival Cruise Linen toimitusjohtaja Christine Duffy pahoittelee luvotuksen siirtämistä, joka hänen mielestään johtuu täysin koronaviruksen aiheuttamasta pandemiasta ja sitä seuranneesta kansainvälisestä risteilykiellosta.
– Toivoimme viimeiseen saakka voivamme ottaa Mardi Gras´n käyttöön aiotussa aikataulussa. Nyt on kuitenkin selvää, että tämän hienon aluksen valmistuminen vaatii lisää aikaa, Duffy sanoo Marexille.
Turun telakan rakentama Mardi Gras on toteutettu samankaltaisilla perussuunnitelmilla kuin Carnival Corporationin aiemmat LNG-käyttöiset risteilylaivat, m/s AIDANova, m/s Costa Smeralda ja lopullista luovutustaan yhä odottava m/s Iona.
Mardi Gras´n rakentaminen ehti myöhästyä jo ennen pandemiaakin. Alun perin laivan piti valmistua elokuussa, mutta luovutusta lykättiin ensin loka-marraskuuhun ja nyt siis helmikuun alkuun. Heti luovutuksensa jälkeen alus suuntaa Turusta kotisatamaansa Floridan Cape Canaveraliin.