Vuonna 1991 rakennetun Transporterin kapasiteetti on noin 1250 kaistametriä, ja se sopii paperin ja monenlaisen rullaavan lastin, kuten perävaunujen, konttien, kuorma-autojen ja raskaiden koneiden, kuljetukseen.
Aluksen nykyinen miehistö jää alukselle, mikä varmistaa palvelun jatkuvuuden asiakkaalle DFDS:lle. Alus on tällä hetkellä aikarahdattu DFDS:lle linjaliikenteessä Fredrikstadin, Haldenin (Norja), Zeebruggen (Belgia) ja Imminghamin (Iso-Britannia) välillä.
– Otamme DFDS:n aikarahtaussopimuksen haltuumme joulukuun 2025 loppuun asti. Toimitus tapahtuu kauppa-alueella 15. lokakuuta ja 22. marraskuuta 2025 välisenä aikana. Säilytämme myös Transporter-nimen, Godby Shippingistä kerrotaan.
– Tämän yritysoston myötä operoimme nyt kahdeksan aluksen laivastoa, mikä vahvistaa asemaamme luotettavana tonnistotoimittajana roro-markkinoilla. Roro-markkinat ovat vahvat, eikä tämän kokoisia roro-aluksia ole saatavilla kovin montaa. Uskomme vahvasti, että pienemmän kokoluokan roro-aluksille on tulevaisuudessa kysyntää.