Alukset rakennetaan China Merchants Heavy Industry (Jiangsu) -telakalla ja toimitetaan Jan De Nul -yhtiölle, joka tarjoaa teknologiaratkaisuja meri- ja offshore-energiainfrastruktuuriin ja rakennusprojekteihin.
Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2024 viimeisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.
– Valmetilla on kokemusta uusiutuvien polttoaineiden syöttöjärjestelmien ohjauksesta. Yhtiön tekninen osaaminen tuo lisäarvoa toimintaamme, sanoo Jan De Nulin alusten rakentamisesta vastaava päällikkö Philippe Hermans.
– Valmet DNA tuo mukanaan vahvan prosessointikyvyn ja toimintavarmuuden Jan De Nulin tiukkojen turvallisuusstandardien mukaisesti. Uskon vahvasti, että investointi tukee Jan De Nulia vihreän ja vähähiilisen toimintamallin johtamisessa merenalaisiin kaapeleihin liittyvässä liiketoiminnassa, sanoo Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan meriteollisuuden myyntipäällikkö Gavin Wang.
Valmetilla on laajaa osaamista uusiutuvaa polttoainetta käyttävien laivojen automaatiosta sekä uusissa rakennusprojekteissa että jälkiasennuksissa. Tätä tukevat globaali palveluverkosto ja elinkaariajattelu. Valmet oli automaatiotoimittaja myös Stena Linen ensimmäisessä globaalissa metanoliprojektissa vuonna 2014.
Toimituksen tekniset tiedot
Toimitukseen sisältyvät metanolin säätö- ja turvallisuusjärjestelmät, joissa on yhteensä 1 000 I/O:ta, neljä tietoliikenneporttia sekä etäyhteys. Lisäksi metanolin turvallisuusjärjestelmä täyttää SIL2-vaatimukset.
Tietoa asiakkaasta Jan De Nul
Jan De Nul muovaa vettä, maata ja energiaa eri puolilla maailmaa ja pyrkii vastaamaan aikamme haasteisiin. Yhtiö suunnittelee ratkaisuja, jotka tukevat tulevaisuuden haasteiden kohtaamista keskittyen erityisesti offshore-energiaan, ruoppausratkaisuihin ja rakennusprojekteihin.
Lähde: Valmet