Lastin uuteen Wärtsilän toimittamaan Manga LNG terminaaliin Röytän satamassa Torniossa toi Skangasin pitkäaikaisrahtaamarahtaama Anthony Veder varustamon LNG tankkeri Coral Energy. Manga LNG on Outokummun ja SSAB Europen yhteisyritys.
Skangasin toimitusjohtaja Kimmo Rahkamo toteaa, että “kyseessä on Pohjois-Suomen kannalta historiallinen tapahtuma, jossa Skangas on voinut olla mukana parantamassa Pohjois-Suomen energiaomavaraisuutta ja sa samlla yhtiön omaa johtavaa asemaa Pohjoismaisessa LNG kehityksessä” .
Valmistuessaan kesällä 2018 uusi tuontiterminaali tulee olemaan suurin Pohjoismaissa ja samalla Suomen toinen LNG-terminaali. Suomen valtio on tukenut kummankin terminaalin rakentamista. Työ- ja elinkeinoministeriön tuet uusiin LNG terminaalehin olivat yhteensä 93 milj, EUR, josta 33,1 milj. EUR Tornion Mangan terminaaliin, jonka kokonaiskustannukset on arvioitu 110 miljoonaksi euroksi.
Uusi terminaali palvelee Peräpohjolan alueen kaivoksia, suuria teollisuuslaitoksia, meriliikennettä sekä raskaita maantiekuljetuksia. Muun muassa jäänmurtaja Polariksen on jatkossa tarkoitus bunkrata Torniossa, jolloin nykyisiltä säiliöautokuljetuksilta voidaan välttyä.