Finnlines avaa laivayhteyden Hangosta Rostockiin

Finnlines avaa 19.1.2015 Rostockin ja Hangon välisen liikenteen ja asettaa liikenteeseen ostamansa Suomen lipun alla purjehtivan ro-ro aluksen, joka sai nimekseen MS Finnmerchant (ex MS Dorset, ex MS Longstone).

Finnlines avaa 19.1.2015 Rostockin ja Hangon välisen liikenteen ja asettaa liikenteeseen ostamansa Suomen lipun alla purjehtivan ro-ro aluksen, joka sai nimekseen MS Finnmerchant (ex MS Dorset, ex MS Longstone).

Uusi Hanko-Rostock-linja täydentää merkittävästi nykyistä Helsinki-Rostock-liikennettä. Hanko on Suomen eteläisin satama ja sieltä on hyvät yhteydet niin Länsi- kuin Etelä-Suomeenkin. MS Finnmerchant parantaa linjan tehokkuutta ja asiakkaille tarjottavaa palvelutasoa.

MS Finnmerchant täydentää hyvin Finnlinesin nuorta ja tehokasta laivastoa. Moderni, vuonna 2003 rakennettu roro-alus on jääluokaltaan 1A, siinä on lastaustilaa 2 606 kaistametriä ja aluksen GT on 23 235 tonnia.

Hanko-Rostock-reitti tarjoaa uusia mahdollisuuksia Finnlinesin asiakkaille Itämeren alueella. Lyhyt merimatka ja hyvät aikataulut tarjoavat asiakkaille kilpailukykyisen palvelun.

– Tämä uusi yhteys tarjoaa turvallisen, taloudellisen ja ympäristöystävällisen vaihtoehdon kaikille lastityypeille Rostockista muualle Eurooppaan ja samalla Finnlines vahvistaa läsnäoloaan Rostockissa tarjoamalla neljä viikkolähtöä Rostockin ja Suomen välillä, sanoo Finnlinesin markkinointi- ja myyntijohtaja Staffan Herlin.

Jaa artikkeli