MS Europalink-alukseen tullaan asentamaan pakokaasupesurit maaliskuun puolivälissä ja se tulee purjehtimaan Ruotsin lipun alla. MS Europalink siirtyy Finnlinesin Malmö–Travemünde-liikenteeseen.
Laivan matkustajatilat uudistetaan ja matkustusmukavuutta parannetaan entisestään. MS Europalink on rakennettu Fincantieri-telakalla Italiassa vuonna 2007 ja sen lastikapasiteetti on 4 215 kaistametriä ja matkustajakapasiteetti 554 matkustajaa.
Finnlinesin roro-alusten pidennysohjelma etenee suunnitelman mukaisesti ja nyt myös toinen alus, MS Finnwave, on 30 metriä pidempi. Aluksen lastikapasiteetti on nyt 4 192 kaistametriä, eli pidennys toi 1 000 kaistametriä lisää kapasiteettiä. MS Finnwave on palannut normaaliin liikenteeseen Uusikaupunki/Turku–Travemünde-reitille. Toukokuun loppuun menessä pidennetään vielä MS Finnsun- ja MS Finnsky-alukset. Finnlinesilla on lisäksi optiot kahden muun aluksen pidentämiseksi, joista ei ole vielä päätetty.
”Vastaamme kasvaneeseen kysyntään lisäämällä alusten lasti- ja matkustajakapasiteettiä. Voimme hyödyntää isompaa tonnistoa ja siten palvella asiakkaitamme paremmin. Asiakaspalvelun paranemisen lisäksi jatkamme investointeja kestävän kehityksen edistämiseksi. Näin lisäämme energiatehokkuutta ja vähennämme päästöjä rahtitonnia kohden”, sanoo Finnlinesin talous- ja rahoitusjohtaja Tom Pippingsköld.