Ferry Shipping Summit -konferenssiin osallistuu lukuisia merenkulkualan ammattilaisia, kuten lautta-, roro- ja ropax-operaattoreita, satamia sekä laitetoimittajia.
Finnlinesin toimitusjohtaja Tom Pippingsköld kiitti tunnustuksesta, joka on palkinto siitä intensiivisestä työstä kehitys- ja vastuullisuusasioissa, johon Finnlines on panostanut viimeisen vuosikymmenen aikana.
Uudisrakennusprojekti on laaja yhteistyöhanke ja China Merchants Jinling -telakan lisäksi projektiin osallistui useita eri toimijoita. Superstar ropax -konseptisuunnitelma toteutettiin yhteistyössä Grimaldi-konsernin, Finnlinesin ja pohjoismaisen laivasuunnittelutoimisto Knud E. Hansenin kanssa. Konseptin viimeistelystä sopimussuunnitelmaksi ja perussuunnittelusta vastasi suomalainen laivoihin erikoistunut insinööri- ja suunnittelutoimisto Deltamarine.
M/S Finnsirius on Finnlinesin laivaston suurin ropax-laiva, hybridi-laiva, johon on asennettu viimeisintä teknologiaa. Laivan toiminnot ovat ilmastoystävälliset, sisätilat ovat tyylikkäät, palvelut monipuoliset ja lastitoiminnot tehokkaat. Laiva aloitti liikenteen Finnlinesin Suomi–Ahvenanmaa–Ruotsi-linjalla (Naantali–Långnäs–Kapellskär) 15.9.2023.
Ferry Shipping Summit -tapahtumia on järjestetty vuodesta 2018 alkaen, tänä vuonna osallistujat kokoontuivat Malmössä. Keskustelut käsittelivät lukuisia aiheita, kuten laivojen miehitystä, alan tulevaisuuden strategioita, automaatiota ja vaihtoehtoisia polttoaineita.