Korjauksen aikana vaihdettiin 72 tonnia metallia, korjattiinveden vahingoittamat sisätilat ja tarkastettiin kaikki aluksen rahtitiloissa olevat pumput. Koska vahingot olivat pääasiallisesti konehuoneessa, pääkoneen ja akselilinjan alapuolella sekä rahtitilan pääpumppuaseman alapuolella, korjaukset tehtiin monessa vaiheessa. Työ sisälsi myös kallistuslohkojen poistamisen ja korjaamisen kuivatelakalla DNV:n hyväksymällä teknologialla. Korjaustyöt valmistuivat aikataulun mukaisesti.
Varustamo kilpailutti Kyeema Spiritin korjaustyön löytääkseen parhaan korjaustelakan. Kilpailu ratkesi Turun Korjaustelakan eduksi, koska sillä oli näyttöjä luotettavuudesta ja kyvystä korjata alus lyhyessä ajassa säilyttäen kuitenkin hyvän laadun. Aiemmin tänä vuonna Korjaustelakka teki nopean korjauksen hollantilaisen Spliethoff –varustamon Stadiongrath –alukselle. Työn aikana laivan vaurioitunut alue korjattiin 130 tonnilla metallia.