Tämän ns. neopanamax-konttialus Tritonin konttikapasiteetti on 15 313 TEU, 20 rivissä,aluksen leveyden ollessa 51,2 metriä ja pituuden 369 metriä. Se kulki pohjoiseen Tyyneltämereltä Atlantin valtamerelle. Toukokuun 12. päivänä saavutettiin toinen virstanpylväs, kun ns. Q-Flex-tyyppinen LNG alus suoritti läpimenon.
Koepurjehdukset ovat nyt osoittaneet, että neopanamax-sulkujen kautta kulkevien alusten suurinta sallittua leveyttä voidaan lisätä. Kesäkuusta 2018 alkaen kanava lisäsi sallittua leveyttä 49 metristä 51,25 metriin, kun henkilöstö oli saanut tehokasta koulutusta ja kokemusta uuden kanavan menestyksekkäästä käytöstä lähes kolme vuotta.
Tämän kokemuksen ja tiiviin yhteistyön tuloksena asiakkaiden kanssa mahdollisti myös tämän virstanpylväskauttakulun siitä huolimatta, että alus ylitti vesiväylän suurimman sallitun aluksen pituuden 366 metriä. Triton liikennöi Evergreenin Kaukoidän ja Yhdysvaltojen itärannikon linjalla (AUE) osana OCEAN Alliance – ryhmää. AUE-liikenteesä on tällä hetkellä 11 alusta, joiden koko vaihtelee 8 000 – 14 000 TEU välillä, Allianssin muodostavat Kiinan Cosco Shipping, Orient Overseas Container Lines (OOCL), CMA CGM Group sekä Evergreen, jotka muutenkin ovat Panaman kanavan suurimpia asiakkaita.
CMA CGM:n Theodore Roosevelt, pituudeltaan 365,96 metriä ja leveydeltään 48,252 metriä, oli 22. elokuuta 2017 lähtien suurimman läpi menneen aluksen tittelin haltija. Uuden kanavan läpi tähän mennessä purjehtineista noin 6.000 aluksesta vajaa puolet on ollut konttilaivoja.