Wärtsilä suunnitteli kaksi offshore-tukialusta

Wärtsilä on suunnitellut kaksi uutta offshore-tukitoimintoihin tarkoitettua ankkurinkäsittelyalusta, joiden paaluvetoteho on 150 tonnia. Colombon telakalla Sri Lankassa rakennettaviin aluksiin tulee Wärtsilän integroidut propulsiojärjestelmät. Tilaus tehtiin elokuussa, ja laitteet on määrä toimittaa nopealla aikataululla jo heinäkuussa 2015. 78-metriset alukset toimivat ankkurinkäsittelytehtävissä offshore-sektorilla.

Wärtsilän suunnittelema uusi ankkurinkäsittelyyn tarkoitettu offshore-tukialus, johon asennetaan Wärtsilän integroitu propulsiojärjestelmä.

Wärtsilä on suunnitellut kaksi uutta offshore-tukitoimintoihin tarkoitettua ankkurinkäsittelyalusta, joiden paaluvetoteho on 150 tonnia. Colombon telakalla Sri Lankassa rakennettaviin aluksiin tulee Wärtsilän integroidut propulsiojärjestelmät. Tilaus tehtiin elokuussa, ja laitteet on määrä toimittaa nopealla aikataululla jo heinäkuussa 2015. 78-metriset alukset toimivat ankkurinkäsittelytehtävissä offshore-sektorilla.

Aluksiin valittu propulsiojärjestelmä sisältää meridieseliä (MDO) käyttävän 9-sylinterisen Wärtsilä 32 -moottorin. Wärtsilä toimittaa myös kääntösiipipotkurijärjestelmän ja tunnelipotkurit. Laitteiston eri osat integroidaan täydellisesti, jotta maksimaalinen hyötysuhde pienellä polttoainekulutuksella voidaan varmistaa. Integroitu ratkaisu takaa myös alusten 150 tonnin paaluvetotehon.

– Wärtsilän maailmanluokan laivasuunnittelu ja alan johtava asiantuntemus täysin integroitujen ratkaisujen toimittamisessa takaa optimaalisen kokonaishyötysuhteen ja tuo siten asiakkaille merkittävästi lisäarvoa. Ainutlaatuinen kokonaisratkaisutarjouksemme, joka käsittää sekä laivasuunnittelun että integroidun propulsiojärjestelmän, oli tärkein tekijä tämän merkittävän sopimuksen voittamisessa. Asiakkaalle oli tärkeää myös se, että pystymme tekemään toimituksen tiukassa aikataulussa, samoin maailmanlaajuisen palveluverkostomme tuki, sanoo Wärtsilä Ship Power -liiketoiminnan aluemyyntijohtaja Sanjay Verma.

– Uskomme, että Wärtsilä pystyy kokemuksensa ja teknisen osaamisensa turvin täyttämään vaatimuksemme optimaalisesta suunnittelusta takuuvarmalla suorituskyvyllä ja luotettavuudella. Integroimalla propulsiojärjestelmän eri komponentit Wärtsilä pystyy vähentämään rajapintojen määrää ja siten säästämään rakennukseen kuluvaa aikaa sekä kustannuksia, Colombo Dockyardin johtaja D.V. Abeysinghe sanoo.

Sopimukseen sisältyy optio kahden muun vastaavanlaisen aluksen toteuttamisesta vuoden 2015 alkuun mennessä.

Jaa artikkeli