05.11.2024

Tallink Silja Line nosti asemiaan Asiakkuusindeksi 2024 -mittauksessa 

Tallink Silja Line oli Finnairin rinnalla suurin nousija asiakaskokemuksen tuloksissa edelliseen vuoteen verrattuna.

My Star, Kuva Tallink

Tallink Silja Linen asema vahvistui  ASML:n eli Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n Asiakkuusindeksi 2024 -mittauksessa.  Kaikkien mukana olleiden yritysten joukosta varustamo ylsi asiakaskokemuksessa mitattuna sijalle kuusi. Matkailualalta tutkimuksessa olivat Tallink Siljan lisäksi mukana Finnair, Aurinkomatkat, Eckerö Line, HSL, OnniBus, Tjäreborg, TUI, Viking Line ja VR. Myös Viking Line on kaikkien yritysten asiakaskokemus TOP 10 joukossa sijalla yhdeksän.

Lähde: ASML Asiakkuusindeksi 2024 -tutkimus

Asiakasuskollisuudessa mitattuna Tallink Silja Line sijoittui TOP 10 yritysten joukkoon sijalle 8. Varustamoa kiri asiakaskokemuksen ja asiakasuskollisuuden yhteisnousussa 23 pykälää ylöspäin.

Vastuullisuudessa mitattuna Tallink Silja Line oli ykkösnousija. Yhtiö nousi yhteensä 27 pykälää ja sijoittui lopulta sijalle 15.

– Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Tallink Silja Line on saavuttanut näin merkittävän aseman asiakaskokemuksessa ja vastuullisuudessa. Tämä osoittaa, että strategiamme panostaa laivamatkustajien asiakaskokemukseen ja vastuullisiin toimintatapoihin kantaa hedelmää. Tavoitteenamme on, että jokainen laivamatka Tallink Silja Linella olisi ainutlaatuinen kokemus ja kivoin tapa tuoda ihmiset lähemmäs toisiaan. Haluamme jatkossakin ylittää laivamatkustajiemme odotukset, sanoo Tallink Silja Oy:n kaupallinen johtaja Kalle Katajainen.

Lähde: ASML Asiakkuusindeksi 2024 -tutkimus

Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n asiakkuusindeksi on vuosittain julkaistava tutkimus, jota on julkaistu Suomessa vuodesta 2009 lähtien. Tutkimuksessa asiakasta pyydetään arvioimaan asiakaskokemus (hyöty, helppous ja asioinnin miellyttävyys), asiakasuskollisuus (suosittelu, ostoaikomus, pysyvyys), vastuullisuus ja vaihtoaikomukset eli halukkuus vaihtaa käyttämäänsä yritystä. Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 3543 asiakasta ja yrityksiä oli mukana 55 kahdeksalta toimialalta.

Vaula Aunola

Jaa artikkeli