04.11.2024

Finnlines palkittiin Vuoden kuljetusyhtiönä

Finnlines palkittiin Vuoden kuljetusyhtiönä arvostetussa matkailualan tapahtumassa, vuoden 2024 Finnish Travel Galassa. Myös Finnlinesin uusien laivojen markkinointikampanja oli kolmen kärkiehdokkaan joukossa.

Finnlinesin matkustajaliikennejohtaja Marco Palmu, matkustajaliikenteen myyntipäällikkö Satu Hirvenoja ja matkustajaliikenteen markkinointipäällikkö Mira Alhonen vastaanottivat Vuoden kuljetusyhtiö -palkinnon. Kuva: Finnlines Oyj.

Äänestykseen osallistui lähes 13 500 kuluttajaa ja matkailualan ammattilaista. Finnlinesin matkustajaliikennejohtaja Marco Palmu vastaanotti palkinnon.

– Otamme ylpeydellä ja kiitollisina vastaan matkailualan arvostetun palkinnon. Uudet laivat ovat mullistaneet matkustuskokemuksen Finnlinesilla. Palkinto on saavutettu ammattimaisen henkilöstön ja yhteistyökumppaneiden syvällä yhteistyöllä. Kiitos äänestäneille ja upealle henkilökunnalle, Marco Palmu kommentoi palkintoa.

Vuoden kuljetusyhtiön palkinto on tunnustus Finnlinesin rahtimatkustajalaivoille, jotka turvaavat Suomen huoltovarmuutta ja tarjoavat samalla matkailijoille kestävämmän vaihtoehdon matkustaa Ahvenanmaalle, Ruotsiin ja Saksaan meriteitse. Vuonna 2023 ja 2024 Finnlines toi kaksi uuden sukupolven laivaa, Finnsiriuksen ja Finncanopuksen, Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitille. Nämä ekotehokkaat alukset ovat osa Finnlinesin 500 miljoonan euron Vihreän teknologian uudisrakennusohjelmaa ja tähän asti Finnlinesin suurimmat rahtimatkustajalaivat: yhdelle alukselle mahtuu jopa 1 100 matkustajaa ja 5,2 kaistakilometriä rahtia.

Finnlinesilla on yli 75 vuoden kokemus merenkulkualasta ja sen noin 20 laivaa liikennöivät Itämerellä, Pohjanmerellä ja Biskajanlahdella turvaten Euroopan tärkeitä toimitusketjuja. Finnlines pyrkii jatkuvasti parantamaan ympäristövastuullisuuttaan hyödyntämällä innovatiivista ja ekotehokasta teknologiaa.

Ehdokkuus Vuoden markkinointikampanjaksi

Lisäksi Finnlinesin ensimmäisen uuden laivan Finnsiriuksen lanseerauskampanja ”Let’s get Sirius” oli ehdolla Vuoden markkinointikampanjaksi. Kampanjassa korostettiin laivan nimeä ja annettiin lupaus korkeatasoisesta palvelusta: ”Otamme viihtymisesi vakavasti”. Finnsiriuksella matkustajat voivat nauttia mukavuuksista, kuten seitsemästä eri ravintolasta ja baarista, ylellisestä spasta, premium loungesta ja hotellitasoisista hyteistä.

Tammi–syyskuussa 2024 Suomen ja Ruotsin välisen reitin matkustajamäärä kasvoi yli 120 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna, mikä korostaa Finnlinesin uusien laivojen ja markkinointipanostusten vaikutusta.

Finnish Travel Gala

Vuosittaisen Finnish Travel Galan järjestäjä, Suomen matkailualan liitto, on noin 160 matkatoimiston, matkanjärjestäjän ja incoming-matkatoimiston yhteenliittymä. Palkinnot määräytyvät sekä yleisöäänten että asiantuntijaraadin päätösten perusteella.

Jaa artikkeli