”Emme malta odottaa, että asiakkaamme pääsevät nauttimaan Mardi Grasista. Aluksesta tulee ainutlaatuinen, ja se jatkaa Carnivalin tarjoamien lomakokemusten evoluutiota”, Carnivalin senior vice president Ben Clement sanoo.
”Tämä laiva on valmistuessaan ensimmäinen nyt jo koiteltua LNG-propulsiojärjestelmää käyttävä risteilyalus Pohjois-Amerikan markkinoilla ja siinä on useita muitakin kehittyneitä teknologioita. Yksi esimerkki on BOLT, maailman ensimmäinen laivaan rakennettu vuoristorata”, Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer sanoo.
Vesillelaskun jälkeen Mardi Grasin kuusi teema-aluetta alkavat vähitellen saada muotoaan. Laivan sisällä on muun muassa Emeril’s Bistro 1396, jonka on luonut kuuluisa kokko Emeril Lagasse, ja aivan uudenlainen atrium, jonka yksi seinä on kolme kantta korkea ikkuna, ja muut seinät muodostuvat liikkuvista LED-tauluista.
Räätälöity kelluva älykaupunki
Risteilyalus on aina monen tekijän yhteistyön tulos. Telakan oma suunnittelu tekee yhteistyötä laivan tulevan omistajan arkkitehtien kanssa luodakseen räätälöidyn, asiakkaan brandin mukaisen, täysin uuden, suunnitelman. Tämän jälkeen lähes 1000 erikoistunutta yritystä toimittaa materiaaleja ja rakentaa laivan telakalla.
Toimitusjohtaja Jan Meyer muistuttaa, että laivat ovat todellisia kelluvia älykaupunkeja:
”Rakennamme kaikki samat toiminnot kuin modernissa älykaupungissa olisi: sairaalat, IT-verkot, ravintolat ja kehittyneet ympäristöjärjestelmät – nyt vain laivaan maailman merille. Työ on erittäin vaikeaa, mutta lopputulos on todella hieno.”
Mardi Gras luovutetaan tänä vuonna lokakuussa ja Carnival on ilmoittanut sen aloittavan toiminnan marraskuun 14. päivä Port Canaveralista Floridasta.
Mardi Gras numeroina:
Bruttovetoisuustonnit: 180 000
Matkustajia: Noin 5200
Luovutus: lokakuussa 2020