Erityisesti tänä poikkeuksellisena keväänä kyseessä on merkittävä sopimus, joka vahvistaa Deltamarinin työllisyystilannetta antaen työtä n. 600 henkilötyökuukaudeksi. Projekti tullaan toteuttamaan pääasiassa yrityksen Suomen toimistoissa seuraavien 18 kuukauden aikana. Tähän samaan projektiin liittyen Deltamarin on jo aiemmin toimittanut telakalle konsultointi- ja sopimussuunnittelupalveluja.
CMJL:n telakan varatoimitusjohtaja Justin Liu kommentoi sopimusta.
”Tämä Deltamarinin kanssa solmittu sopimus syventää entisestään yhteistyötä yritystemme välillä. Me ja loppuasiakkaamme olemme aina olleet erittäin tyytyväisiä Deltamarinin tarjoamaan tukeen näissä usein haastavissa projekteissa. Odotamme innolla näiden ympäristöystävällisten Superstar-luokan ropax-alusten toimitusta Finnlinesille.”
“Finnlines on valinnut projektin toteuttajiksi suunnittelutoimisto Deltamarinin ja CMJL:n telakan niiden laajan ropax-alusten rakentamiskokemuksen perusteella. Odotamme tulevaisuudessa hyvää yhteistyötä heidän kanssaan,” sanoo Mikael Lindholm, Finnlinesin uudisrakennusosastosta vastaava johtaja.
“Tässä COVID-19 aiheuttamassa epänormaalissa globaalissa liiketoimintaympäristössä me olemme erittäin iloisia ja kiitollisia saadessamme tämän sopimuksen. Se osoittaa, että asiakkaamme arvostavat Deltamarinin osaamista ropax-segmentillä. Finnlines on kestävän merenkulun edelläkävijä ja nämä uudet alukset tulevat olemaan erittäin ympäristöystävällisiä, mikä sopii täydellisesti myös meidän yrityksemme arvoihin,” täsmentää Deltamarinin toimitusjohtaja Janne Uotila.
Deltamarinilla ja CMJL:n telakalla on paljon kokemusta yhteistyöstä. Viimeisimmät uudisrakennukset, jotka telakalla on rakennettu ja joissa Deltamarin on ollut mukana suunnittelijana, ovat ruotsalaisen Stena Line -varustamon E-Flexer ropax-alukset ja italialaiselle Giovanni Visentini Trasporti Fluviomarittimi -varustamolle toimitettu roro-alus Rosa dei Venti.