13.11.2019

Risteilyala kerää it-väen Miamiin

Risteilybisneksessä hyvät viestintä- ja it-yhteydet ovat entistä tärkeämpiä sekä varustamoille että risteilyvieraille. Tätä varten Miamissa järjestetään ensi syksynä alansa ensimmäinen CCS -messutapahtuma, joka keskittyy laivamatkailun nouseviin teknologioihin.

Nimensä mukaisesti CCS (Connected Cruise Ship Expo) -messujen painopiste on risteilyalusten viestintäteknologioissa ja niissä kaiken aikaa tehtävissä uusissa keksinnöissä. Kaksipäiväinen tapahtuma kokoaa risteilybisneksen suurimmat toimijat ja it-alan palvelutarjoajat koko toimialan sydänmaille Miamiin.

Järjestäjien mukaan messujen painopistealueet ovat sekä jo vakiintuneissa että vasta tuloaan tekevissä uusissa teknologioissa. Näytteilleasettajien joukossa on satelliittiyrityksiä, antennien valmistajia, teleoperaattoreita, onboard -maksupalveluiden tarjoajia sekä tietoturvaan että esineiden internetiin keskittyneitä yrityksiä.

Jo ilmoittautuneiden yritysten lista on pitkä ja kattava: osallistujia ovat muiden muassa Carnival Corporation, MSC Cruises, Crystal Cruises, Norwegian Cruise Line, Holland America Group, Speedcast, Intellian, Inmarsat ja Telenor.

Tapahtuman järjestäjien mukaan paikalle on tulossa jo nyt satakunta näytteilleasettajaa ja 40 risteilyalan toimijaa, vaikka ilmoittautumisaika päättyy vasta tammikuussa. Parissakymmenessä seminaarissa esiintyy 60 asiantuntijaa.

CCS järjestetään 13.-14. lokuuta 2020 ja sen pitopaikka on Miami Beach Convention Center.

Lisätietoja: https://connectedcruiseship-expo.com/

Jaa artikkeli