Tilauksen teki singaporelainen Sembcorp Marine, joka on saanut sopimuksen aluksen rakentamisesta Maersk Supply Servicelle. Maersk puolestaan on saanut jo merkittävät sopimukset aluksen käyttöön Yhdysvaltoihin Equinorin ja bp:n toimesta rakennettavissa tuulipuistoissa.
Steerpropin kokeneet asiantuntijat ovat työskennelleet tiiviissä yhteistyössä Sembcorp Marinen kanssa koko suunnitteluprosessin ajan.
Toimitukseen kuuluu kuusi Steerpropin L-Drive tyyppistä atsimuuttipropulsoria, joiden teho on 4500 kW, ja kaksi 900 kW:n Steerprop-tunnelipotkuria dynaamiseen paikannukseen, ohjaukseen ja transit-ajoon. Steerprop Care -kunnonvalvonta sisältyy myös pakettiin.
Tilaus on merkittävä päänavaus Steerpropille tuulipuistojen rakennusalusten (WIV) markkinoille. Maerskin kehittämä konsepti edustaa uutta ajattelua. Siinä jack-tyyppinen alus voi pysyttäytyä koko ajan rakennettavan puiston alueella, kun sitä varten kehitetyt erilliset proomut käyvät rannalta hakemassa tornit ja syöttävät niitä tälle WIV-asennusalukselle. WIV:ssä on proomua varten varattu erityinen ”telakka”. Maersk on sopinut proomujen osalta yhteistyöstä Kirby Corporationin kanssa, joka tulee huolehtimaan Jones Actin mukaisista komponenttien kuljetuksista WIV:lle.