15.04.2011

Deltamarinin B.delta-standardibulkkereita rakennetaan Tianjin Xingang –telakalla Louis Dreyfus Armateurs -varustamolle

handy

Deltamarin on tehnyt sopimuksen kiinalaisen Tianjin Xingang Shipbuilding Heavy Industry Co., Ltd:n kanssa neljän Handymax-irtolastialuksen (bulkkerin) suunnittelusta. Alukset rakennetaan ranskalaiselle Louis Dreyfus Armateurs SAS –varustamolle. Sopimuksen mukaan Deltamarin huolehtii alusten perus- ja työkuvasuunnittelusta sekä teknisestä ostotoiminnasta. Lisäksi Deltamarin lähettää telakalle valvojatiimin huolehtimaan suunnittelun koordinoinnista tuotantoon.

handy

 
Kyseessä on ensimmäinen tilaus Deltamarinin suunnittelemista B.delta37 –standardibulkkereista, jotka ovat herättäneet markkinoilla kiinnostusta paremman kuljetuskapasiteettinsa ja alhaisen polttoaineenkulutuksensa johdosta.

Alusten pituus tulee olemaan 180 m ja leveys 30 m. Nopeus on suunnittelusyväyksellä 14.0 solmua. Alusten kantavuus on n. 40.000 metristä tonnia luokitussyväydellä. Aluksissa tulee olemaan 5 rahtiruumaa ja rahtitilavuus on 50.000 m3.

Konseptia kehitettäessä Deltamarin keskittyi alusten polttoainetehokkuuteen, ympäristövaikutuksiin ja turvallisuuteen huomioiden samalla erityisesti konseptin kokonaiskustannustehokkuuden.

Deltamarin on vuoden aikana tehnyt läpimurron irtolastialusten markkinoilla. Jo 15 Deltamarinin suunnittelemasta uudisrakennuksesta, jotka ovat Panamax-, Lakers- ja B.delta37 –tyyppiä, on solmittu uudisrakennussopimukset. Kaikki alustyypit on perusteellisesti testattu HSVA-mallikoelaitoksella Hampurissa. Arvostetut varustamot ovat olleet vakuuttuneita Deltamarinin suorituskyvystä, joka perustuu mallikoetuloksiin.

Tämänkertaisen suunnittelusopimuksen arvo on arviolta 35 miestyövuotta. Työ tullaan tekemään Deltamarinin toimistoissa Euroopassa ja Kiinassa, jolloin partneriverkostoa tullaan myös käyttämään.

Jaa artikkeli