12.04.2018

Hyundai Merchant Marine aikoo tilata 20 jättikokoista konttialusta

Etelä-Korean suurin varustamo Hyundai Merchant Marine tavoittelee parempaa kilpailukykyä tilaamalla 20 megaluokan konttialusta. HMM kaavailee hankkivansa 12 yli 20 000 teun jättilaivaa ja kahdeksan pienempää, mutta silti 14 000 teun konttialusta.

– Kaikkein suurimman ja teknisesti edistyneimmän tonniston avulla pystymme terästämän hintakilpailukykyämme, karsimaan kustannuksiamme ja reagoimaan ripeästi kansainvälisten ympäristösääntöjen muutoksiin, HMM sanoo Reutersille.

Valinta rikkipesureiden ja LNG:n välillä

Korealaiset varautuvat IMO:n uusiin rikkirajoituksiin, jotka tulevat voimaan alle kahden vuoden kuluessa, joko asentamalla uusiin konttilaivoihin rikkipesureita tai varustamalla ne LNG-käyttöisillä koneilla.

HMM on jo aloittanut valintaprosessin, jonka perusteella se tekee myös päätöksiä laivanrakennusurakoita saavista telakoista. Myös telakoiden kriteerit liittyvät uusiin, tiukempiin ympäristösäädöksiin.

Kansainvälinen merenkulkujärjestö IMO tuo uudet rikkidirektiivit voimaan vuoden 2020 alussa. Niiden mukaan rikkipäästöjen yläraja laskee 0,5 prosenttiin nykyiseltä 3,5 prosentin tasolta.

https://www.reuters.com/article/shipping-containers-south-korea/hyundai-merchant-marine-plans-to-order-20-container-ships-idUSL3N1RO20F

Jaa artikkeli