Telakalla aluksen runko ja kaikki tankit uudelleenkäsitellään, lisäksi asennetaan mm. haihtuvien kaasujen (VOC) käsittelylaitos ja uusitaan keittiö ja asuintilat.
Njord Bravo valmistuu kevääksi 2020, jolloin se luovutetaan takaisin Equinorille öljykentälle uudelleen kytkemistä varten. Alus lopetti toiminnan jo 2016 ja se on maannut tähän saakka Sterkoderin telakan rannassa. Itse tuotatolautta on puolestaan viety Kvadernerin Stordin telakalle samanaikaista modernisointia varten.
Osa Equinorin 20 miljardin investointia
Equinor eli entinen Statoil kertoi jo vuosi sitten, että se aikoo investoida yli 20 mrd Norjan kruunua (n. 2 mrd EUR) Njordin ja Hyme kenttien elinkaaren pidennykseen sekä Baugen kentän kytkemiseen järjestelmään. Viime joulukuussa Equinor ilmoitti, että myös Fenja-kenttä liitetään tuotantokonseptiin.
Equinorin mukaan Njordin jäljellä olevat öljyvarat ovat samaa suuruusluokkaa (175 milj. barrelia) kuin kenttä on tähän mennessä tuottanut. Baugenin varat on arvioitu 73 miljoonaksi barreliksi ja Fenjan 100 miljoonaksi.
Njord-kentän partnerit ovat: DEA Norge AS 50%, Equinor (operaattori) 20%, Neptune Energy 20%, Faroe Petroleum 7,5% ja VNG Norge AS 2,5%.
Bauge-kentällä vastaavasti: Equinor (operaagttori) 35%, DEA Norge AS 27,5%, Point Resources AS 17,5%, Neptune Energy 10%, Faroe Petroleum Norge AS 7,5%, VNG Norge AS 2,5%.