Vaikka aluksen varustelutyöt ovat vielä kesken, aloittaa m/s AIDAnovan 1 400 hengen miehistö käytännön työharjoittelunsa jo varustelulaiturissa. Aluksen ensimmäinen LNG-bunkraus ja merikoeajot on ajoitettu syyskuun lopulle. Noin 5 200 risteilyvieraan alus tekee neitsytmatkansa marraskuussa.
M/s AIDAnova on ensimmäinen risteilyalus, joka käyttää nesteytettyä kaasua polttoaineena sekä merellä että satamissa. Maailman suurin risteilyvarustamo Carnival Corporation on tilannut Meyer Werftiltä kaikkiaan kuusi samanlaista, LNG-käyttöistä alusta tytärvarustamoilleen AIDA:lle, Costalle, Carnival Cruise Linelle ja P&O:lle.
Meyerin telakkafirma etsii lisää osaajia
AIDAnovalta vapautuneeseen Papenburgin rakennusaltaaseen siirretään jälleen uuden sukupolven risteilyalus m/s Spectrum of the Seas, joka on alusta alkaen suunniteltu kiinalaisia risteilymatkustajia varten, The Maritime Executive kertoo.
Kansainvälisen ja kauan jatkuneen risteilyalusten boomin ansiosta Meyer Werftin tilauskirjat ovat vankassa kunnossa. Perheyhtiö operoi kolmella telakalla, joista kaksi sijaitsee Saksassa Papenburgissa ja Rostockissa ja kolmas Suomen Turussa. Yhtiön palveluksessa on nykyään yli 6 000 laivanrakennuksen ammattilaista, joiden lukumäärää Meyer aikoo vielä kasvattaa.