Tiistaina 13.12.2011 STX Finland Oy:n Rauman telakalla aloitettiin Suomen Lauttaliikenne Oy:lle(Finferries) rakennettavan maantielautan tuotanto. Uudisrakennus 1380 luovutetaan tilaajalleen vuoden 2012 lopulla. 65 metriä pitkän lautan rakentaminen antaa työtä STX Rauman telakan ja sen toimittajaverkoston henkilöstölle noin 100 henkilötyövuotta. STX Rauman telakalla tuotannonaloitusta olivat todistamassa Suomen Lauttaliikenteen, STX Finlandin ja luokituslaitos Bureau Veritaksen edustajia sekä lehdistöä. Ympäristöystävällinen kaksipäinen, eli molempiin suuntiin kulkeva maantielautta tulee toimimaan Korppoo – Houtskari reitillä, jonka pituus ja haastavat jääolosuhteet asettavat erityisvaatimuksia aluksen suorituskyvylle.Vuoden 2013 alussa liikennöinnin aloittavan lautan tehokkuuteen ja turvallisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. – Maantielautan suunnittelu- ja hankintaprosessit ovat edenneet STX Rauman telakalla täysin suunnitelmien mukaisesti. Rakennusprosessi etenee vauhdilla ja lautan köli lasketaan keväällä 2012, kertoo STX Rauman telakanjohtaja Timo Suistio.
STX Rauman telakalla maantielautan tuotannonaloitus
Tiistaina 13.12.2011 STX Finland Oy:n Rauman telakalla aloitettiin Suomen Lauttaliikenne Oy:lle(Finferries) rakennettavan maantielautan tuotanto. Uudisrakennus 1380 luovutetaan tilaajalleen vuoden 2012 lopulla. 65 metriä pitkän lautan rakentaminen antaa työtä STX Rauman telakan ja sen toimittajaverkoston henkilöstölle noin 100 henkilötyövuotta. STX Rauman telakalla tuotannonaloitusta olivat todistamassa Suomen Lauttaliikenteen, STX Finlandin ja luokituslaitos Bureau Veritaksen edustajia sekä lehdistöä. […]