Uusi tuotannon tahti näkyy vesillelaskun ja laivan valmistumisen aikatauluissa.
”Lohkotuotantomme on jo samalla tasolla kuin vuonna 2010, jolloin telakalla rakennettiin silloin maailman suurinta alusta Allure of the Seasia. Tuotannon kasvattaminen samalla kun olemme toteuttaneet 200 miljoonan euron investointiohjelmaa, ei ole ollut aivan yksinkertaista. Toisaalta telakan sanontaa mukaillen, jos laivanrakennus olisi yksinkertaista, kuka vain voisi sitä tehdä. Sekään ei olisi hyvä asia”, Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer kommentoi.
Uuden Mein Schiff 2:n vesillelasku aloittaa laivan valmistumisen viimeisen vaiheen. Viikonlopun jälkeen alus kelluu jo varustelulaiturissa, jossa laiva viimeistellään asiakkaalle luovutettavaksi.
”Uuden Mein Schiff 1:n ensimmäiset risteilyt ovat takana, ja asiakkaat ovat ottaneet aluksen erittäin hyvin vastaan. Uuden sukupolven aluksemme täyttävät odotuksemme täydellisesti. Odotamme kovasti, että saamme myös sisaralus Mein Schiff 2:n käyttöön hyvin pian”, TUI Cruisesin toimitusjohtaja Wybcke Meier sanoo.
Uusi Mein Schiff 2 on Uuden Mein Schiff 1:n sisarlaiva, joten se on samalla tavalla noin 20 metriä sarjan aikaisempia laivoja pidempi. Mein Schiff 2:n luovutuksen jälkeen TUI Cruisesin koko laivasto on Turussa rakennettu.
Uusi Mein Schiff 2 numeroin
Pituus: 315 m
Leveys: 36 m
Bruttopainotonnit: 111 500
Matkustajia: 3132
Hyttejä: 1437
Miehistöä: 1092
Lippu: Malta