– SHI on korkeaa lisäarvoa ja laadukkaita laivoja tuottava telakkayhtiö, joka on markkinajohtaja monissa alustyypeissä. Olemme erittäin tyytyväisiä heidän kanssa tekemäämme sopimukseen, joka toimii myös varustamoiden eduksi kaikkialla maailmassa, Koponen sanoo.
Ship Tecnologyn mukaan juuri LNG-tankkereiden vahva kysyntä on saanut yhtiöt sopimaan pitkän ajan yhteistyöstä. Wärtsilä näkee paljon mahdollisuuksia LNG-tankkereiden uudisrakennuksissa, koska nesteytetyn kaasun merikuljetukset lisääntyvät nopeasti. Uusia kaasuterminaaleja avataan muun muassa Afrikassa, Australiassa, Lähi-idässä ja Yhdysvalloissa.
Lisää huoltopalveluja Lähi-itään
Maailman eturivin laivakoneiden valmistajiin lukeutuva Wärtsilä on hiljattain avannut uuden sukelluskeskuksen Yhdistyneiden arabiemiirikuntien Fujairahissa. Omaninlahden rannalla sijaitsevassa uudessa keskuksessa Wärtsilä kykenee parantamaan varustamoiden palveluja alusten tarvitsemissa vedenalaisissa huolto- ja korjaustöissä.
Maaliskuussa Wärtsilä ja saudiarabialainen hinaajayhtiö MSCL (Marine Service Company) sopivat niin ikään hinaajavarustamon alusten huolto- ja korjaustöistä.